İl Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkezi Görev Tanımı
İl GAMER kamu düzeni ve güvenliğini, bireylerin temel hak ve özgürlüklerini, can ve mal emniyetini, toplumun güven ve huzurunu temin etmeye yönelik faaliyetler ile acil durumların doğurduğu her türlü güvenlik riskine karşı il düzeyinde aşağıdaki görevleri yapar:
a) Olay öncesi, sırası ve sonrası süreçleri bütünleşik bir yönetim anlayışı ile etkin bir şekilde planlamak, takip etmek, koordine etmek ve yönetmek.
b) Gerekli analiz ve planlama çalışmalarını yapmak, çözümler üretmek, kararlar almak ve eğitimler düzenlemek.
c) Meydana gelen olaylar kapsamında her türlü sesli, görsel ve yazılı bilgi ve verileri öncelikle Bakanlık
GAMER'e bildirmek.
ç) İlin imkan ve kapasitesini aşan olaylarda, ilgili bakanlık, kurum ve kuruluşlardan destek talebinde bulunmak, bu alanda Bakanlık GAMER'i bilgilendirmek ya da Bakanlık GAMER 'den destek talep etmek.
d) Kritik altyapı, tesis ve yatırımların güvenliğini sağlayan birimler arasındaki koordinasyonu sağlamak.
e) Kamu, kurum ve kuruluşları, özel sektör, sivil toplum kuruluşları ile koordinasyonu ve işbirliğini sağlamak.
f) Toplumsal olaylar ve terör saldırıları gibi olaylar sonucu şehit olanların yakınlarına, gazilere ve etkilenen diğer vatandaşlar ile ailelerine yönelik psiko-sosyal, ,manevi ve sosyal destek, iaşe, ibate, acil sağlık hizmetleri ve diğer hizmetlerin verilmesinde koordinasyonu sağlamak.
g) Toplumsal olaylar ve terör saldırıları gibi olaylar sonucu hayatını kaybedenlerin intikali, yakınlarıyla irtibat kurulması, dini vecibelerinin yerine getirilmesi ve definlerine ilişkin iş ve işlemleri takip ve koordine etmek.
ğ) Toplumsal olaylar ve terör saldırıları gibi olaylar sonucu hayatını kaybeden, yaralanan veya mağdur olan yabancı ülke vatandaşları ile ilgili iş ve işlemleri Bakanlık GAMER ile koordine içerisinde yürütmek.
h) Etkin ve hızlı çalışmalar yapabilmek için bilgi ve iletişim teknolojilerinden yararlanarak acil durumlar için ihtiyaç duyulan veri ve görüntülerin kesintisiz, güncel ve güvenilir bir şekilde Bakanlık GAMER 'e aktarılmasını sağlamak.
ı) Görev ve sorumluluk kapsamıyla ilgili, standartları Bakanlık GAMER tarafından belirlenen bütünleşik görüntü, bilgi ve veri sistemleri oluşturmak, var olan sistemleri bu yapıya entegre etmek.
i) İzleme, Değerlendirme ve Koordinasyon Kurulu tarafından alınan kararları uygulamak veya uygulanmasını sağlamak.
j) Vali tarafından verilen benzer görevleri yapmak.
Çalışma Esasları
(1) İl GAMER, Bakanlık GAMER ile kesintisiz iletişim halinde bulunarak 7 gün 24 saat esasına göre çalışır.
(2) Olağan durumlarda faaliyetler çekirdek kadro ile yürütülür. Acil durumlarda, valinin talimatı üzerine tam kadro durumuna geçilir.
(3) İl emniyet müdürlüğü, il jandarma komutanlığı, sahil güvenlik bölge/grup komutanlığının ilgili birimleri ve 112 Acil çağrı merkezleri, İl GAMER ile entegre bir şekilde görevlerini yürütür. Bu birimler öncelikle ve ivedilikle İl GAMER'e her türlü bilgi ve veri akışı sağlar, Güvenlik kaynaklı acil durumlarda il afet ve acil durum müdürlüğü, il göç idaresi müdürlüğü, il nüfus ve vatandaşlık müdürlüğünün yanı sıra ilde bulunan kamu kurum ve kuruluşlarından da gerekli bilgi ve veri akışı sağlanır.
(4) İlde bulunan kamu ve özel sektör kuruluşlarınca mevcut bilgi ve görüntü sistemleri, valiliğin ihtiyacı ve talebi doğrultusunda GAMER bilgi ve görüntü sistemlerine entegre edilir.
İl afet ve acil durum yönetim merkezi ile ilişkiler
(1) Acil durumlarda ortaya çıkabilecek her türlü güvenlik riskinde, iletişim ve koordinasyon İl
GAMER tarafından sağlanır.
(2) 26/8/2013 tarihli ve 2013/5703 sayılı Bakanlar Kurulu Karan ile yürürlüğe konulan Afet ve Acil Durum Müdahale Hizmetleri Yönetmeliği gereğince Türkiye Afet Müdahale Planı (TAMP) uygulamaya girdiğinde iletişim ve koordinasyon il Afet ve Acil Durum Yönetim Merkezi tarafından sağlanır.
(3) Afet ve acil durumlarda İl GAMER görev alanı ile ilgili iletişim işlevlerini yerine getirmeye devam eder.
İlçe güvenlik ve acil durumlar koordinasyon merkezleri
(1) Valilerce uygun görülen ilçelerde, kaymakam başkanlığında ilçe GAMER kurulabilir. Bunların görev, yetki, sorumluluk ve teşkilatlanmaları, bu Yönetmelikte belirtilen esaslar çerçevesinde vali tarafından belirlenir.