Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. Kocaeli Valiliği
T.C. Kocaeli Valiliği
T.C. Kocaeli Valiliği
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Valilik Birimleri İl Etik Kurulu Tarihçe İl Protokol Listesi Mevzuat Kurumsal Kimlik
  • KOCAELİ
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standardı Projeler
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Duyurular Basın Açıklamaları İhale İlanları
  • İLETİŞİM
°C
24
Mayıs2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Vali İlhami Aktaş
      • Vali Yardımcıları
        • Ekrem Çalık
        • Ertuğ Şevket Aksoy
        • Abdul Rauf Ulusoy
        • Salih Bıçak
        • İsmail Gültekin
        • Mustafa Ayhan
        • Aslan Avşarbey
        • Şenol Kaya
      • Hukuk Müşaviri
        • Yusuf Cıbır
      • Kaymakamlar
        • Soner Şenel
        • Ahmet Önal
        • Yüksel Kara
        • Mustafa Demirelli
        • Metin Kubilay
        • Müfit Gültekin
        • Mehmet Ali Özyiğit
        • Yusuf Ziya Çelikkaya
        • Ömer Lütfi Yaran
        • Kemal İnan
        • Hasan Öztürk
        • Uğur Kalkar
    • Valilik Birimleri
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İdare Ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Basın Ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • Protokol Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt Ve Proje Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • İl Planlama Ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
    • İl Etik Kurulu
    • Tarihçe
      • Görev Yapmış Valilerimiz
      • Hükumet Konağı Tarihçesi
    • İl Protokol Listesi
    • Mevzuat
    • Kurumsal Kimlik
  • KOCAELİ
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İl Emniyet Müdürlüğü
      • İl Jandarma Komutanlığı
      • İl Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkezi
      • İl Göç Müdürlüğü
      • İl Afet Ve Acil Durum Müdürlüğü
      • Yatırım İzleme Ve Koordinasyon Başkanlığı
      • 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü
      • İl Nüfus Ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İl Sivil Ve Toplumla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İl Sağlık Müdürlüğü
      • Defterdarlık
      • İl Kültür Ve Turizm Müdürlüğü
      • Vergi Dairesi Başkanlığı
      • Ticaret İl Müdürlüğü
      • Sanayi Ve Teknoloji İl Müdürlüğü
      • Çevre Ve Şehircilik İl Müdürlüğü
      • İl Tarım Ve Orman Müdürlüğü
      • Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü
      • Gençlik Ve Spor İl Müdürlüğü
      • İl Müftülüğü
      • TÜİK Kocaeli Bölge Müdürlüğü
      • Liman Başkanlığı
      • Doğu Marmara Gümrük Ve Dış Ticaret Bölge Müdürlüğü
      • Çalışma Ve İş Kurumu İl Müdürlüğü
      • Çalışma ve Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü
      • Kocaeli Dini Yüksek İhtisas Merkezi Müdürlüğü
      • Kocaeli Rölöve ve Anıtlar Müdürlügü
    • Kamu Hizmet Standardı
    • Projeler
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Duyurular
    • Basın Açıklamaları
    • İhale İlanları
  • İLETİŞİM
 

(İçişleri Bakanlığı): Dernekler Proje Desteği 2021 yılı Çağrısı İlan Edildi!

05.04.2021
 

T.C. İçişleri Bakanlığı Sivil Toplumla İlişkiler Genel Müdürlüğü’nün Dernekler için 2021 yılı Proje Desteğine başvurular 1 Mart 2021 tarihi itibarıyla başlanmıştır. Destek Programının amacı, derneklerin hizmet ve yönetim kapasitelerinin geliştirilmesi, kamu kurumları ile olan ilişkilerinin arttırılması ve karar alma mekanizmalarına aktif katılım sağlanması gibi faaliyetlerinin desteklenmesidir. Başvurular, online PRODES sistemi üzerinden yapılacaktır. Proje bütçesi ve destek tutarı için Başvuru Rehberinde üst limit belirtilmemiş olup proje bütçesi tutarının uygunluğu ile ilgili olarak aşağıda iletişim bilgileri yer alan İçişleri Bakanlığı Sivil Toplumla İlişkiler Genel Müdürlüğü Proje Kabul ve Değerlendirme Çalışma Grubu ile görüşülmesi tavsiye edilmektedir.

Duyuru: https://www.siviltoplum.gov.tr/proje-destek-sistemi-prodes

Online başvuru sistemi: https://sso.dernekler.gov.tr/

 
 

Kimler başvurabilir?

  • 5253 sayılı Dernekler Kanununun kapsamına giren ve tüzel kişiliği bulunan dernekler ile derneklerin oluşturduğu federasyon ve konfederasyonlar başvuru yapabilir.
  • Dernekleri şube ve temsilcilikleri başvuru yapamaz.
  • 5072 sayılı Dernek ve Vakıfların Kamu Kurum ve Kuruluşları ile İlişkilerine Dair Kanun kapsamındaki derneklerden olmaması gerekmektedir.
  • Anayasa ve kanunlarla yasaklanmış faaliyetlerde bulunmamış olması gerekmektedir.
  • Derneğin ilk genel kurul toplantısını yapmış ve organlarını oluşturmuş olması gerekmektedir.
  • Bir önceki yıla ait beyannamesini bildirmemiş ve/veya beyannamesi Valilik tarafından incelenmemiş olmaması gerekmektedir.
  • Projesinin değerlendirme ve uygulama süreci devam eden dernekler yardım başvurusunda bulunamaz. Yıl içerisinde başvuru yapan derneğin projesi yıl boyunca geçerli olacaktır. Projesinin değerlendirme süreci devam eden dernekler ikinci defa başvuru yapamayacaklardır.
  • Tüzüğünde belirtilen amacının, toplumun ihtiyaç ve sorunlarını çözmeye ve toplumsal gelişmeye katkıda bulunmaya yönelik olması gerekmektedir.
  • Haklarında feshe ilişkin devam eden bir dava olmaması gerekir.
  • Mevcut yöneticilerinin dernek iş ve işlemlerinden herhangi bir adli ceza alıp almadığı, Yönerge kapsamında daha önce alınan yardımların amacına ve mevzuata uygun kullanılıp kullanılmadığı, projenin yürütülmesini etkileyebilecek hususlar da değerlendirmede dikkate alınabilir.

İşbirliği Yapılacak Kurum ve Kuruluşlar

  • Başvuru sahibi dernek; projenin yürütülmesi sürecinde doğrudan veya dolaylı olarak katkıda bulunacak valilik, kaymakamlık, yerel yönetimler ve diğer kamu kurum ve kuruluşları ile dernek, vakıf, birlik, sandık, meslek odası, üniversite, şirket vb. teşekküllerden yardım alabilir ve bunlarla işbirliğinde bulunabilir. 
  • Başvuru yapan dernek, işbirliğinde bulunacağı kurum ve kuruluşlardan alacağı bir yazı ile yapılacak işbirliğini belgelendirir. Söz konusu belgede, işbirliği yapılacak kurum ve kuruluşların katkısı ve işbirliğinin kapsamı açıkça belirtilir.
    • Ör. Yürüteceği proje kapsamında, bir ilde veya ilçede Milli Eğitim Bakanlığı’na ait okullarda seminer vermeyi planlayan bir derneğin; ilgili Valilik, İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Kaymakamlık veya İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerinden biri veya birkaçı ile işbirliği yapılacağını belgelendirmesi gerekmektedir.
    • Ör. Projede öngörülen nakış kursu, ilgili mevzuat çerçevesinde Halk Eğitim Merkezi ve Akşam Sanat Okulu Müdürlüğü ile birlikte yapılmalıdır.
  • Başvuru yapıldıktan sonra işbirliği yapılacak kuruluş eklenmesi Bakanlığın iznine tabidir.

Proje konularıyla ilgili genel kriterler

  • Kamu yararına ilişkin olması
  • Derneğin tüzüğündeki amacı ve çalışma konuları ile örtüşmesi
  • Öncelikle toplumun ihtiyaç ve sorunlarına çözüm sağlaması
  • Toplumsal gelişmeye katkıda bulunulmasına yönelik olması

2021 yılı Çağrısı kapsamında Desteklenecek Proje Konuları

  • Karar alma mekanizmalarına katılım, kamu-sivil toplum işbirliği, sivil toplum kuruluşlarının kapasitesinin arttırılması
  • İnsan hakları, demokrasi ve aktif vatandaşlık bilincinin arttırılması
  • Şehit yakınları ve gaziler ile terör olaylarına maruz kalmış vatandaşların desteklenmesi
  • Kadın hakları, aile yapısının korunması, aile içi şiddetin önlenmesi
  • Uyuşturucu ve madde bağımlılığı ile mücadele
  • Toplumda huzur ve barışı temin etmek üzere farklı toplum kesimleri arasında uzlaşma sağlanması, işbirliği ve etkileşimin arttırılması
  • Toplumun öncelikli ihtiyaç ve sorunlarına çözüm sağlayabilecek ve toplumsal gelişmeye katkıda bulunabilecek projelerin desteklenmesi
  • Çocuklar, gençler, kadınlar, engelliler, maddi durumu iyi olmayan ve sosyal risk altındaki grupların desteklenmesi
  • Eğitim, kültür, sağlık, spor konularındaki projelerin desteklenmesi
  • Tarih, medeniyet, kültür değerlerinin korunması, geliştirilmesi ve ihyası
  • İstihdamın arttırılması
  • Göç ve uyum
  • Sosyal girişimcilik
  • Gönüllülük
  • Afet bilinci

Destek Miktarı ve Oranı

  • Proje yardımları bütçede bu konu ile ilgili konulan ödenek ile sınırlıdır. Bakanlık, bütçesinde öngördüğü kaynağı kısmen ya da tamamen kullandırmama hakkını saklı tutar. Başvuru sahibi dernek, işbirliği yaptığı kurum ve kuruluşların nakdi veya ayni katkılarının yerine getirilmesinden bizzat sorumludur.
  • Destek Tutarı üst limiti belirlenmemiş olup bütçe tutarının uygun olup olmadığı hakkında aşağıda iletişim bilgileri verilmiş olan Sivil Toplumla İlişkiler Genel Müdürlüğü Proje Destek Daire Başkanlığı ile görüşülmesi tavsiye edilmektedir.
  • Destek oranı: %100

Desteklenen Harcama Kalemleri

Uygun maliyetler, piyasa koşulları dikkate alınarak belirlenir. Bu nedenle başvuru sahibi tarafından sunulacak proje bütçesi bir maliyet tahmini niteliğindedir.

  • Projede görev alacak Personel giderleri
    • Proje Koordinatörü: Projenin hazırlanması, sunulması, yürütülmesi ve sonuçlandırılması amacıyla proje ekibi içerisinde proje yardımı alan dernek ile beraber projenin başarılı bir şekilde ilerlemesi için koordinasyon, iletişim, bilgi ve belge yönetimi, planlama ve raporlama gibi faaliyetleri yürüten kişi
      • Proje kapsamında sadece bir kişi proje koordinatörü olarak görevlendirilebilir. 
      • Proje koordinatörüne brüt asgari ücret üzerinden hesaplama yapılarak ödeme yapılır. Başka bir işte çalışması nedeniyle projede kısmi zamanlı olarak çalışanlara fiilen çalışılması şartıyla aylık en fazla brüt 1.315,00 TL üzerinden hesaplama yapılarak ödeme yapılır. İşveren payları dernek tarafından karşılanır. Projenin kabul edildiği tarihteki asgari ücret tutarı esas alınır. Projenin yürütüldüğü dönemlerdeki ortaya çıkan asgari ücret tutarlarındaki değişikliklerden doğan farklar dernek tarafından karşılanır.
      • Yukarıda belirtilen hususlar proje bütçesine dernek tarafından konulan ve Bakanlık tarafından derneğe yardım olarak verilebilecek koordinatör ücreti ödemeleri ile ilgili kurallardır. Dernek tarafından karşılanmak şartıyla sosyal güvenlik ve vergi mevzuatı çerçevesinde yukarıda belirtilen tutarlardan fazla ödeme yapılabilir.
      • 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 28’inci maddesinde geçen “…Memurlar, mesleki faaliyette veya serbest meslek icrasında bulunmak üzere ofis, büro, muayenehane ve benzeri yerler açamaz; gerçek kişilere, özel hukuk tüzel kişilerine veya kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarına ait herhangi bir iş yerinde veya vakıf yükseköğretim kurumlarında çalışamaz.” hükmü gereğince kamu görevlileri koordinatörlük vb. amaçla proje kapsamında aylık ücret alamaz.
  • Eğitim, danışmanlık vb. giderler
    • Proje kapsamında kurs, seminer vb. faaliyetlere katılması planlanan eğitmen için belirlenecek saatlik ücret ve aylık ders saati sayısı gibi sayısal sınırların, eğitmenin görev yaptığı kamu kurumunun mevzuatına göre belirlenmesi gerekmektedir.
  • Proje için gerekli yeni demirbaş satın alınması ve kiralanması
    • Demirbaş alımları, Bakanlıktan talep edilen yardım tutarının azami %30’u olabilir.
  • Sarf ve temrinlik malzeme giderleri
  • Basım, yayın ve etkinlik organizasyon giderleri
  • Görünürlük ve tanıtım giderleri 
  • Proje için gerekli Cari giderler (bakım, onarım, elektrik, su, yakıt, iletişim vs.)
  • Ulaşım, konaklama ve iaşe giderleri
  • Desteklenmeyen harcamalar:
    • Projenin uygulanmasına katılan kamu görevlilerinin maaşları, (Proje koordinatörü dahil)
    • İkinci el ekipman alımı
    • Proje sahibi dernek yöneticileri ile proje kapsamında görev alan kişilerin kusur ve ihmalleri sebebiyle doğacak olan tazminat, ceza, faiz ve sair giderler
    • Borçlar, zarar veya borç karşılıkları
    • Personel ücreti işveren payı
    • Hali hazırda başka bir kaynaktan finanse edilen maliyet kalemleri
    • Proje başlangıcından önce yapılan hazırlık çalışmalarının ve diğer faaliyetlerin giderleri
    • Başvuru sahibinin proje kapsamında işbirliği yaptığı kurum ve kuruluştan yapılan mal ve hizmet alımlarına ilişkin ödemeler
    • Bankacılık işlemlerinden doğan masraflar (havale, eft vs.)
    • Proje bütçesinde yer verilmeyen harcamalar
  • Projenin amacı ve faaliyetleri ile ilgisi olmayan harcamalar

Dikkat edilmesi gereken hususlar

  • Proje hazırlamaya başlamadan önce Başvuru Rehberinin ve İçişleri Bakanlığı Bütçesinden Derneklere Yardım yapılması hakkında

Yönergenin okunması tavsiye edilmektedir.Hazırlanacak projelerin Derneğin tüzüğündeki amacı ve çalışma konuları ile örtüşmesi

gerekmektedir.

  • Yıl içerisinde başvuru yapan derneğin projesi yıl boyunca geçerli olacaktır. Projesinin değerlendirme süreci devam eden dernekler ikinci defa başvuru yapamayacaklarından, başvuru yapacak derneklerin aceleye mahal vermeden projelerini başvuru rehberine ve ilgili mevzuata uygun, gerçekçi, tutarlı ve uygulanabilir olarak hazırladıktan sonra başvuru yapmalarının faydalı olacağı değerlendirilmektedir.
  • İçişleri Bakanlığından proje yardımı almaya hak kazanılması, projede yapılacak faaliyetler için ilgili kamu kurum ve kuruluşlardan izin alındığı anlamına gelmez. Faaliyetlerin gerçekleştirilebilmesi için kurumların ilgili mevzuatları çerçevesinde hareket edilmelidir.
    • Örneğin: Projede öngörülen nakış kursu, ilgili mevzuat çerçevesinde Halk Eğitim Merkezi ve Akşam Sanat Okulu Müdürlüğü ile birlikte yapılmalıdır. İçişleri Bakanlığınca proje yardımı yapılması derneğin bu projeyi ilgili mevzuata uymadan hareket edebileceği şekilde yorumlanamaz.
  • Yardım yapılacak proje için sadece uygun maliyetler dikkate alınacaktır. Uygun maliyetler, projenin hayata geçirilmesi için zorunlu olan giderlerdir. Uygun maliyetler, piyasa koşulları dikkate alınarak belirlenir
  • Bütçede yer alan maliyet kalemlerinin, ayrıntılı olarak gerekçelendirilmesi ve bütçe formuna uygun olarak hazırlanması gerekmektedir.
  • Projenin Genel Müdürlükçe karşılanan bir harcama kalemi için, başka bir kurum veya kuruluştan yardım alınamaz. Bu durumun tespiti halinde söz konusu harcama tutarı, proje sahibi dernekten genel hükümlere göre tahsil edilir.
  • Ayni Katkı; proje sahibi dernek veya işbirliği yapılan kurum ve kuruluşlardan herhangi biri tarafından sağlanan bina ve salon gibi mekânlar ile mal, malzeme, makine, taşıt, teçhizat ve işgücü gibi katkılardır. Projenin gerçekleştirilmesinde ayni katkıların yer alması başvurunun olumlu olarak değerlendirilmesinde dikkate alınır. Ancak proje sahibi dernek veya işbirliği yapılan kurum ve kuruluşlar tarafından sağlanan ayni katkıların değeri, nakdi katkı olarak gösterilemez. Ayni Katkılar, gerçek harcamaları yansıtmadığından bütçe maliyet analizine yazılamaz. Başvuru sahibi veya işbirliği yapılacak kurum ve kuruluşlar tarafından karşılanacak ayni katkılar başvuru formunun ayni katkılar kısmında belirtilir. Başvuru sahibi dernek, işbirliği yaptığı kurum ve kuruluşların ve kendisi tarafından taahhüt edilen nakdi veya ayni katkılarının yerine getirilmesinden sorumludur.
  • Başvuru esnasında 7.000 TL ve üzeri mal ve hizmet alımlarına dair proforma faturaların sunulması gerekmektedir.

Başvuru ve Değerlendirme Süreci

  • Teknik, Mali ve Hukuki Değerlendirme çerçevesinde; Projenin değerlendirilmesinde; İçişleri Bakanlığı Bütçesinden Derneklere Yardım Yapılması Hakkında Yönergenin 8. maddesi kapsamında uzman kişi ve kuruluşlardan yararlanabilir (Bağımsız değerlendiriciler, üniversiteler, proje danışmanlık şirketleri, ilgili kamu kurumları ve kamu kurumlarınca oluşturulan proje koordinasyon ofisleri, vb.)
  • PRODES yazılımı kopya projeleri tespit edebilmektedir. Kopya olduğu tespit edilen projeler değerlendirme dışı bırakılacaktır.
  • Her bir projenin bütçe kalemleri ve bunlar için öngörülen bütçe tutarları ayrı ayrı incelenir. Bu inceleme sonucunda, proje başvurusunda yüksek gösterilmiş bütçe tutarları, her bir bütçe kalemi itibariyle yeniden belirlenebilir, gerektiğinde projede bütçe kalemleri ile birlikte diğer hususlarda revize talep edilebilir.
  • Projenin uygulanacağı ilin, bölgenin, toplumun öncelikli ihtiyaç ve sorunlarına çözüm sağlaması, toplumsal gelişmeye katkıda bulunması, kamu yararıyla ilişkisi, diğer teknik, hukuki değerlendirme ölçütleri ile yardımlar için ayrılan ödenek tutarı göz önüne alınarak Bakanlık Makamının onayı ile yardım yapılır. Desteklenmesi uygun görülen projeler Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüklerine bildirilir. Değerlendirilmesi devam eden veya desteklenmesi uygun görülmeyen projeler ile ilgili ayrıca bildirim yapılmaz.

Daha fazla bilgi ve sorularınız için:

Proje Kabul ve Değerlendirme Çalışma Grubu

  • Tel (1): (312) 422 48 14
  • Tel (2): (312) 422 48 16
  • Tel (3): (312) 422 48 22
  • Tel (4): (312) 422 48 95

PRODES ile ilgili teknik yardım masası

Tel (1): (312) 422 48 42

Tel (2): (312) 422 48 46

Kocaeli İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğü

Tel: (262) 331 03 57

Sakarya İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğü

Tel: (264) 251 35 35

 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Resmi Gazete
  • İlan Portalı
  • E-Başvuru
  • Muhtar Bilgi Sistemi
  • Muhtar Listesi
Körfez Mahallesi Ankara Karayolu Caddesi No:129 İzmit / KOCAELİ
0(262) 300 50 00 Kep Adresi: icisleribakanligi@hs01.kep.tr
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız