T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Marmara Belediyeler Birliği (MBB) tarafından düzenlenen 2020 yılı Altın Karınca Belediyecilik Ödülleri yarışmasına başvurular devam etmekte olup son başvuru tarihi 1 Eylül 2020 olarak güncellenmiştir. Yarışmanın amacı, sürdürülebilir şehir yaşamına katkıda bulunmak üzere iyi uygulama örneklerinin tanıtılmasını ve yaygınlaştırılmasıdır. Başvurusu yapılacak projeler, herhangi bir yılda başlayıp etkisi hâla devam eden projeler olmalıdır.
Yarışma Proje Konusu Kategorileri:
2. Kentsel Planlama ve Altyapı
10. Afet Yönetimi
Geçmiş yıllarda ödül alan projeler: http://www.altinkarinca.com.tr/arsiv
Son başvuru tarihi: 1 Eylül 2020, Salı (saat: 23.59)
İnternet sitesi: http://www.altinkarinca.com.tr/
Online başvuru sistemi: https://2020.altinkarinca.net/
Uygun başvuru sahipleri ve İdarî Kategorilere göre azami başvuru sayıları:
Başvurusu yapılacak projelerde aranan koşullar:
· Başvurusu yapılacak projeler, herhangi bir yılda başlayıp etkisi hâla devam eden projeler olmalıdır.
· Başvurusu yapılacak ve etaplar hâlinde gerçekleştirilmekte olan bir proje bütünüyle faaliyete geçmediyse, herhangi bir etabının bağımsız olarak %100 bitmiş olması gerekmektedir. Ancak, projelerin faydalanıcılara etkisi bağlamında yapılacak değerlendirmelerde, katılım sağlayacak projelerden tamamlanmış ve etkisi devam ediyor olanların, henüz %100 tamamlanmamış projelere göre daha avantajlı konumda olabileceği unutulmamalıdır.
· Daha önceki yıllarda Altın Karınca Ödülü almış projeler Altın Karınca 2020'ye başvuramaz. Daha önceki yıllarda Altın Karınca'ya başvurmuş ancak ödül almamış projeler diğer şartları sağladıkları takdirde Altın Karınca 2020'ye başvurabilirler.
Proje Konusu Kategorileri: İdarî Kategorilerden ve aşağıda belirtilen Proje Kategorilerinden bağımsız olarak tematik özel ödüller verilebilir. Özel ödüller için ayrıca bir başvuru alınmaz. Bu ödüller, jüri üyeleri veya MBB Encümeni tarafından son değerlendirmede kararlaştırılır.
Kategori |
Açıklama |
Örnek Proje Konular |
Yerel yönetimler, hem demokratik yaşamın vazgeçilmezi olan hem de halka doğrudan ve en yakın şekilde hizmet veren kurumlardır. Avrupa Yerel Yönetim Özerklik Şartı gibi taraf olduğumuz uluslararası belgelerin yanı sıra iç hukukumuz da, belediyelerin hizmet üretirken planlama, uygulama ve gözleme süreçlerinde kentin tüm paydaşlarıyla işbirliği içinde olmasını ve vatandaş katılımını esas almasını gerektirmektedir. Farklı boyutları bulunan katılım süreçlerinin, vatandaş memnuniyetini aşan bir gereklilik olarak açık ve işler halde tutulması; kentteki farklı paydaşların fikirlerinin alınmasına yönelik sistemler oluşturulması; kent yaşamını ilgilendiren kararların uygun araçlarla, zamanında, açık ve anlaşılır bir şekilde sunulması; geliştirilen teknolojik çözümlerin paydaş katılımını artırmaya ve geliştirmeye yönelik olarak kullanılması gibi hizmetlerin tamamı bu başlık altında değerlendirilmektir. |
|
|
Kentsel hayatın zaruri ihtiyaçlarını karşılayan altyapı inşaatlarının yanı sıra kentleşmenin temelini oluşturan haritacılık faaliyetleri; kentin gelişim yönünü ve geleceğini belirleyen planlama çalışmaları; daha yaşanabilir mekânlar oluşturmak amacıyla yürütülen kentsel dönüşüm, kentsel sağlıklaştırma ve rehabilite uygulamaları ile bu çalışmaların izlenmelerini içeren faaliyetler kentsel planlama ve altyapı kapsamına girmektedir. Planlama ve şehircilik ilkeleri göz önüne alınarak kamu yararı odaklı, doğal ve kültürel miras alanlarına saygılı şekilde yapılmış çalışmalar önem teşkil etmektedir. Bu çalışmalar arazi ve yer seçimlerinden yoğunluk dağılımlarına, altyapı sistemleri ve bu sistemlerin entegrasyonundan konut, ticaret, donatı alanları ve iş merkezleri arası ilişkilere; kentsel planlamanın çeşitli alanlarında, yaşanabilirliğin, afetlere dayanıklılığın ve standartların sağlanması kapsamında değerlendirilecektir. |
|
|
Kentin planlanması, yönetimi ve izlenmesi süreçlerinde doğal kaynakları verimli kullanmak ve çevre tahribatını en aza indirmek üzere yürütülen tüm faaliyetler bu kapsamda değerlendirilmektedir. Bu faaliyetlerin hem ekonomik hem de ekolojik olarak sürdürülebilir olması önem arz etmektedir. Enerji yönetimi, atık yönetimi, su ve atık su yönetimi, döngüsel ekonomi ve bu kapsamda yürütülen planlama ve dokümantasyon çalışmaları da bu kategori altında değerlendirilecektir. |
|
|
|
|
|
Belediyeler, hizmet ettikleri kentlerin tarihi, coğrafi, kültürel ve sanatsal değerlerini hem yerel halkın kentsel ve toplumsal aidiyetini güçlendirmek üzere, hem de yurt içinde ve yurt dışında bu değerleri tanıtarak yaşatmak amacıyla çeşitli etkinlikler düzenlemektedir. Bu etkinliklere yerel halkın katkı ve katılımını sağlamak, amatör sanatçıları ve kültür-sanat faaliyetlerini desteklemek, halkı kültür ve sanat alanlarında bilinçlendirmek, kültürel ve sanatsal yollarla kentsel belleği ve aidiyeti güçlendirici faaliyetlerde bulunmak, toplumsal yaşamda edebiyat, resim, müzik, dans gibi sanat dallarını destekleyerek estetik, zarafet ve barışçıllık gibi duyguların yaygınlaşmasını sağlamak, kentin toplumsal ve bireysel açılardan duygu ve düşünce aktarımlarını geliştirmek amacıyla yürütülen projeler bu kategoride değerlendirilecektir. |
|
|
Yerel yönetimler, kentsel hayatı daha yaşanabilir ve kaliteli hale getirmek için hizmetlerinde toplum içerisinde farklı ihtiyaçlarıyla yer alan çeşitli grupları dikkate almalıdır. Kentte temel ihtiyaçlara erişilebilirliği destekleyen faaliyetler, toplumsal hayatın adalet ve düzen içerisinde yürütülmesine yönelik yapılan çalışmalar ve denetimler, dezavantajlı gruplara yönelik hizmetlerle sosyal dengenin kurulması, sosyal yardımlaşma düzeyinin artırılması, yerel/bölgesel kalkınma amacıyla yapılan toplumsal çalışmalar ve çeşitli alanlardaki uyum çalışmaları sosyal hizmetler kategorisi altında değerlendirilecektir. |
|
|
Yerel düzeyde kalkınmanın sağlanmasında rol alan en önemli kurumlardan biri, kente dair tüm verileri ve süreçleri izleyerek yerel politikalar geliştiren ve hizmet sunan belediyelerdir. Belediyelerin kısa veya uzun vadede yerel ve bölgesel kalkınmaya katkıda bulunacak projeleri; kentsel üretime, yerel kalkınmaya ve ekonomik gelişmeye yönelik, sivil toplum kuruluşları, diğer kamu kurumları, üniversiteler ve özel sektörle işbirliği halinde, vatandaş katılımını esas alarak yapılan tüm çalışmalar yerel kalkınma kategorisi altında değerlendirilecektir. |
|
|
Ulaşım ve trak hizmetlerinin güvenli, konforlu, çevreci ve ekonomik bir şekilde sunulmasına yönelik çalışmaların yürütülmesi; çocuk, yaşlı, engelli, hareket kısıtlılığı olanlar gibi dezavantajlı grupların kentsel mekanlar arası erişiminin kolaylaştırılması; kentsel erişilebilirliği sağlayıcı ve yaşam kalitesinde sağlık parametrelerini artırıcı yayalaştırma ve bisikletli ulaşım alanlarındaki çalışmaları; toplu taşıma altyapısının geliştirilmesi; bilet entegrasyon sistemleri; raylı sistemler ve kara, deniz, hava yolu entegrasyonunun sağlanması; organize sanayi, üniversite kampüsü gibi ihtiyacı yüksek bölgelerde toplu ulaşım çalışmaları yapılması; ulaşım ve trafik hizmetleri konusunda merkezi yönetim ile yerel yönetimler arasındaki işbirliğinin geliştirilmesi gibi hizmetler ulaşım kategorisinin temelini oluşturmaktadır. |
|
|
Şehrin yerel, bölgesel veya küresel ölçekte yaşanan gelişmelerle değişen ya da dönüşen yeni düzene uyum sağlayabilen; kaynaklarını insanların yaşam kalitesini artırmak üzere teknoloji ve bilginin (işlenen verinin) yardımı ile verimli ve sürdürülebilir olarak kullanabilen hâli, “akıllı şehir” hâlidir. Bu bağlamda esneklik, verimlilik ve sürdürülebilirliği temel alan, katılımcılık/vatandaş odaklı faaliyetler gösteren, veri toplama yöntemlerini ve izleme süreçlerini geliştirerek bilgi üreten, üretilen bilgi ve tecrübeyi değerlendirerek uygulamalarında yorumlayan kentsel yönetim şekli akıllı şehirler için önceliklidir. |
|
|
Belediyelerin afet durumlarında (deprem, sel, yangın, dolu, heyelan, kuraklık, çığ, salgın hastalıklar, hava kirliliği, kimyasal kazalar gibi), ilgili kurum ve kuruluşlarla koordinasyon çalışmaları; yürüttükleri risk azaltma ve bilinçlendirme çalışmaları; analiz ve önleme projeleri; oluşturulan eylem planları; ilgili olaya müdahale etmek için oluşturdukları ekip, yapı ve organizasyonlar; hazırladıkları ekipman ile can ve mal kaybını en aza indirmeye yönelik projeler bu kategori altında değerlendirilecektir. |
|
Değerlendirme kriterleri:
Dikkat edilmesi gereken hususlar:
· Başvuru yapmadan önce Başvuru Rehberinin incelenmesi tavsiye edilmektedir.
· Başvurusu yapılacak projeler, herhangi bir yılda başlayıp etkisi hâla devam eden projeler olmalıdır.
· Daha önceki yıllarda Altın Karınca Ödülü almış projeler Altın Karınca 2020'ye başvuramaz. Daha önceki yıllarda Altın Karınca'ya başvurmuş ancak ödül almamış projeler diğer şartları sağladıkları takdirde Altın Karınca 2020'ye başvurabilirler.
· Projeyi anlatan sesli bir videonun hazırlanıp gönderilmesi zorunludur. Video, değerlendirme aşamasında en önemli başvuru materyallerden biri olarak kabul edilecektir. Video süresinin en az 2 dakika, en fazla 5 dakika olması gereklidir. Bu videoda, projeye dair temel bilgiler; belediyenin adı, projenin adı, projenin başlama tarihi, projenin bitiş tarihi veya bitmesi planlanan tarihi, projenin bütçesi ve bu bütçenin kaynakları, projenin amacı ve önemi, projenin bölgeye, şehre ve belediyeciliğe katkısı ve başka yerlerde uygulanabilirliği, projenin sürdürülebilir bir proje olup olmadığı, projenin özgünlüğü, projenin neden ödüllendirilmesi gerektiği aktarılmalıdır. Hazırlanacak videoda, yukarıda bahsedilen mecburi bilgilerin dışında uygun görülen diğer hususlardan bahsedilebilir. Ayrıca, proje anlatımını destekleyici başka videolar, görseller, sunumlar ve tanıtıcı metinler eklenebilir. Tanıtım videosu, profesyonel montajlanmış bir çalışma olabileceği gibi, herhangi bir kamera karşısında çekilen amatör bir çalışma (çekimin kalitesi, videonun algılanmasında olumsuz etkiler oluşturmadığı sürece) olabilir. Önemli olan, projenin açık ve akıcı bir şekilde anlatılmasıdır. Video çalışmasının amatör veya profesyonel olması, değerlendirme aşamasında olumlu veya olumsuz bir etki oluşturmayacaktır. Hazırlanacak videonun teknik özellikleri aşağıdaki gibi olmalıdır: Video, sıkıştırılmamış “mov” veya “mp4” formatında veya sıkıştırma kullanılacaksa da güncel formatlarda işlenmelidir. Sıkıştırılmış videodaki ses formatı ise “mp3” veya “aac” olarak seçilmelidir. Videodaki görüntü en az 640x480 px boyutunda, 25 fps frekansında ve 2000 kbps çözünürlüğünde (bitrate) olmalıdır. Videodaki ses en az 128 kbps, 44.100 khz ve 2 kanal stereo özelliklerinde olmalıdır. Videolardaki görüntü ve ses kalitesi, anlaşılmazlığa ve karışıklığa mahal vermemelidir. Anlam karmaşasına neden olabilecek konular değerlendirme dışı bırakılacaktır. Yarışmaya katılan belediye, bulunmasında yarar gördüğü diğer dijital materyallere başvuru sırasında ayrıca yer verebilir. Dijital olmayan ve sisteme yüklenemeyecek nitelikteki materyaller başvuru aşamasında kabul edilmeyecektir. Tüm dosyaların, bütün bilgisayarlarda açılabilecek genel (standart) formatlarda olmasına özen gösterilmelidir.
Daha fazla bilgi ve sorular için: altinkarinca@mbb.gov.tr
Büşra Yılmaz
Tel: (212) 402 19 28
e-posta: busra.yilmaz@mbb.gov.tr
Kerem Ulusoy
Tel: (212) 402 19 15
e-posta: kerem.ulusoy@mbb.gov.tr
Yunus Demiryürek
Tel: (212) 402 19 05
e-posta: yunus.demiryurek@mbb.gov.tr