Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. Kocaeli Valiliği
T.C. Kocaeli Valiliği
T.C. Kocaeli Valiliği
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Valilik Birimleri İl Etik Kurulu Tarihçe İl Protokol Listesi Mevzuat Kurumsal Kimlik
  • KOCAELİ
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standardı Projeler
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Duyurular Basın Açıklamaları İhale İlanları
  • İLETİŞİM
°C
2
Ağustos2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Vali İlhami Aktaş
      • Vali Yardımcıları
        • Ertuğ Şevket Aksoy
        • Abdul Rauf Ulusoy
        • Salih Bıçak
        • Dr. Mustafa Ayhan
        • Nuri Özder
        • Mustafa Özkaynak
        • Aslan Avşarbey
        • Şenol Kaya
        • Dr. Olgun Öner
      • Hukuk Müşaviri
        • Yusuf Cıbır
      • Kaymakamlar
        • Soner Şenel
        • Ahmet Önal
        • Yaşar Dönmez
        • Mustafa Demirelli
        • Metin Kubilay
        • Müfit Gültekin
        • Mehmet Ali Özyiğit
        • Yusuf Ziya Çelikkaya
        • Ömer Lütfi Yaran
        • Kemal İnan
        • Hasan Öztürk
        • Uğur Kalkar
    • Valilik Birimleri
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İdare Ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Basın Ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • Protokol Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt Ve Proje Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • İl Planlama Ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
    • İl Etik Kurulu
    • Tarihçe
      • Görev Yapmış Valilerimiz
      • Hükumet Konağı Tarihçesi
    • İl Protokol Listesi
    • Mevzuat
    • Kurumsal Kimlik
  • KOCAELİ
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İl Emniyet Müdürlüğü
      • İl Jandarma Komutanlığı
      • İl Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkezi
      • İl Göç Müdürlüğü
      • İl Afet Ve Acil Durum Müdürlüğü
      • Yatırım İzleme Ve Koordinasyon Başkanlığı
      • 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü
      • İl Nüfus Ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İl Sivil Ve Toplumla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İl Sağlık Müdürlüğü
      • Defterdarlık
      • İl Kültür Ve Turizm Müdürlüğü
      • Vergi Dairesi Başkanlığı
      • Ticaret İl Müdürlüğü
      • Sanayi Ve Teknoloji İl Müdürlüğü
      • Çevre Ve Şehircilik İl Müdürlüğü
      • İl Tarım Ve Orman Müdürlüğü
      • Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü
      • Gençlik Ve Spor İl Müdürlüğü
      • İl Müftülüğü
      • TÜİK Kocaeli Bölge Müdürlüğü
      • Liman Başkanlığı
      • Doğu Marmara Gümrük Ve Dış Ticaret Bölge Müdürlüğü
      • Çalışma Ve İş Kurumu İl Müdürlüğü
      • Çalışma ve Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü
      • Kocaeli Dini Yüksek İhtisas Merkezi Müdürlüğü
      • Kocaeli Rölöve ve Anıtlar Müdürlügü
    • Kamu Hizmet Standardı
    • Projeler
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Duyurular
    • Basın Açıklamaları
    • İhale İlanları
  • İLETİŞİM
 

“Ombudsman Halkla Buluşuyor” Programı Sayın Valimiz ve Kamu Başdenetçisi Sayın Şeref Malkoç’un Katılımlarıyla Gerçekleştirildi.

06.02.2020
Vatandaşın ücretsiz avukatlığı yapan ve idareye yol gösteren Kamu Denetçiliği Kurumu, vatandaş ile kamu kurumları arasında dostluk köprüsü kurarak, vatandaşın idare karşısında sesi olmaktadır. KDK, İnsan haklarının ve hukukunun üstünlüğünü Türkiye’de gelişmesini temin etmeyi sağlamak için çalışırken diğer taraftan vatandaşa haklarını anlatıyor, hak arama kültürünü yaygınlaştırıyor. Vatandaşlardan gelen şikayetleri, insan hakları, hukuk ve hakkaniyet açısından inceleyerek, idarelerle görüşmeler yapıyor, böylece vatandaşlarımızın mahkemeye gitmeden sorunlarının çözümüne katkı sağlamaktadır. Bu kapsamda ilimizde de düzünlenen  “Ombudsman Halkla Buluşuyor” Programı, Valimiz Sayın Hüseyin Aksoy ve Kamu Denetçiliği Kurumu Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç’un katılımlarıyla gerçekleştirildi.
 
Welborn Luxury Hotel’de düzenlenen programa; Valimiz Sayın Hüseyin Aksoy ve Kamu Denetçiliği Kurumu Kamu Başdenetçisi Sayın Şeref Malkoç’un yanısıra, Büyükşehir Belediye Başkanı Doç. Dr. Tahir Büyükakın, Cumhuriyet Başsavcı Vekili Erdal Yücel, Adalet Komisyonu Başkanı Muhiddin Paça, Baro Başkanı Av. Bahar Gültekin Candemir,  Vali Yardımcısı Osman Ekşi, İlçe Kaymakamları,  İl Emniyet Müdürü Veysal Tipioğlu, Kamu Denetçileri Hüseyin Yürük, Özlem Özgen Tuncak, Sadettin Kalkan, Yahya Akman ve  Arif Dülger,  Başiskele Belediye Başkanı Yasin Özlü, Kandıra Belediye Başkanı Adnan Turan, 6. Ağır Ceza Mahkemesi Başkanı Saffet Murat Kasapoğlu, kurum müdürleri, muhtarlar, sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri ile çok sayıda davetli katıldı. 
 
Saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunması ile başlayan programda, Kamu Denetçiliği Kurumunun tanıtım filmi sunuldu.
Büyükşehir Belediye başkanı Doç. Dr. Tahir Büyükakın’ın konuşmalarının ardından Valimiz Sayın Hüseyin Aksoy yaptığı konuşmalarında; “Ombudsman Halkla Buluşuyor toplantıları kapsamı içerisinde Kocaeli’nde böylesine bir toplantıya ev sahipliği yapmamıza fırsat verdikleri için Sayın Kamu Başdenetçimize ve beraberindeki heyete teşekkür ediyor, hepinizi sevgi ve saygılarımla selamlıyorum. Ombudsmanlık müessesesi konusunda  geçmişte bende belirli çalışmalar içerisinde yer almış bir kişi olarak bazı düşüncelerimi sizlerle paylaşmak isterim. Başbakanlıkta 1997’de İnsan Hakları Üst Kurulu diye Başbakanlık Genelgesiyle bir kurul oluşturulmuştu. Bu üst kurul insan haklarından sorumlu Devlet Bakanının başkanlığında Adalet, İçişleri, Dışişleri ve daha sonra Milli Eğitim ve Sağlık Bakanlıklarının müsteşarlarının üye olduğu bir kuruldu. Bu kurul Türkiye’de insan haklarının korunması, temel hak ve özgürlüklerin geliştirilmesi konusunda çalışmalar yapan bir kuruldu. Bu kurulun gündemine gelen bazı hususlar vardı. Özellikle insan haklarının korunması, temel hak ve özgürlüklerin geliştirilmesi adına  neler yapılabilirdi konusundan ikisine değinmek istiyorum. Birincisi o dönemlerde terör kaynaklı olarak Türkiye aleyhine Avrupa İnsan Hakları mahkemesine çok sayıda davalar açılıyordu ve bu davalar neticesinde Türkiye ağır tazminatlar ödemeye mahkum ediliyordu. Bu kurulun gündemine gelmişti ve parasal kısmının ötesinde ülke olarak böyle bir tazminata mahkum edilmenin doğru bir yaklaşım olamayacağını, bunu farklı bir mekanizma olarak nasıl giderilmesi gerektiği hususunda görüşler ortaya atılmıştı  ve yapılan görüşmelerden sonra bugün yürürlükte olan terör ve terörle mücadeleden doğan zararların karşılanmasıyla ilgili bir kanun tasarı taslağı o dönemde hazırlandı. Temel amacı; vatandaş, mahkemeye ve yargıya gitmeden usul yoluyla anlaşılabilecek bir mekanizmanın oluşturulmasıydı. O dönem kanun tasarı taslağı hazırlandı ve o dönem çıkmadı ama bugün o kanun yürüklükte. Bu yasanın ortaya koyduğu birçok faydayı da biz idareciler olarak görev yaptığımız yerlerde yaşadık ve gördük. Diğer bir konu da bir Ombudsmanlık müessesi de  Türkiye’de kurulduğu takdirde vatandaş yargıya  gitmeden belirli haklarını araması bakımından faydası olabilirdi.  Yabancı ülkelerde var olan Ombudsmanlar Türkiye’ye davet edildi ve yapılan çalışmalar onlardan dinlendi. Dışişleri Bakanlığımız aracılığıyla Ombudsmanlık müessesesi olan ülkelerin kanunlarının özet bilgileri toplandı ve belirli bir çalışamaya girildi. 2012 yılında bu kanunda çıkarak Türkiye’de Ombudsmanlık müessesi yasal alt yapısı hazırlanarak, uygulanabilir bir hale getirilmiştir. Vatandaş, devletin ilgili kamu kurumlarının iş ve işlemlerinden dolayı haksızlığa uğradığını  düşünerek yargıya başvurabilir ve bugünde geçerli olup uygulanan bir yöntemdir. Yargının belirli bir zaman alması ve sonuçlanması belirli bir döneme ulaştığı için daha kısa bir yolla vatandaşlarımızın hak arama özgürlüklerini geliştirme adına da Ombudsmanlık müessesesi gerçekten önemli bir kurum olarak yerini almıştır. Faaliyetlerle birlikte görüyoruz ki; bir Baş Ombudsman ve ona destek veren Ombudsmanlarla,  birlikte Türkiye’de güçlü bir kurulum sağlanmıştır. Ombudsmanlık müessesinin en etkili ve önemli gücü yıl sonunda Sayın Başdenetçimizin  kamuoyuyla paylaşacağı rapordur. Bu da Sayın Şeref Malkoç’un  şahsında kendisi hukukçu kişiliği ve parlamentoda yapmış olduğu görevler nedeniyle edindiği tecrübeler ile birlikte Kamu Denetçiliği Kurumunu Türkiye’de olması gerektiği noktaya hızlı bir şekilde beraberindeki denetçi arkadaşlarla beraber taşıdığının farkındayız. Bu toplantılarda da vatandaşlarımızın bu kurumun farkında olması ve karşılaştıkları bir sorun varsa bu sorunlara çözüm üretme adına Ombudsmanlık müessesini kullanmaları bakımından da önemli bir farkındalık oluşturacaktır.” diyen Sayın Valimiz, düzenlenen programın güzel hizmetlere vesile olması temennisinde bulundu. 
 
Kamu Denetçiliği Kurumu Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç ise yaptığı konuşmalarında; “ Bu yoğun mesai gününde vakit ayırıp geldiğiniz için hepinize ayrı ayrı teşekkür ediyorum. Kocaeli Türkiye’nin müsatesna illerinden birisidir. Bu salonda bunu gösteriyor. Kamu Denetçiliği Kurumunun ana görevi; kamu hizmeti veren kurumlarla hizmet alan vatandaşlar arasında bir sorun, sıkıntı, anlaşmazlık ve ihtilaf ortaya çıktığında olay mahkemeye intikal etmeden bir arabulucu olarak Kamu Denetçiliğinin bunu çözmesidir. Biz bu anlamda dünyadaki yaygın tanımlamayla halkın avukatlığını yapıyoruz. Aynı zamanda kamuoyunun vicdanını temsil ediyoruz. Verdiğimiz tavsiye kararlarıyla da idareye husumet ve hasım değil idarecilerimize, kamu hizmeti veren kurum ve yöneticilerine yol göstermiş, danışmanlık yapmış  oluyoruz. Bunun karşılığında da ülkemizde kamu hizmeti alan insanımız bu memlekette çok güzel kamu hizmeti sunuluyor desin yeter. Biz bu hedefe ne kadar yaklaşırsak okadar iyi. Adalete ulaşmada 3 unsur çok önemli. Birincisi kolay başvuru olması, ikincisi başvurunun ucuz olması ve üçüncüsü ise karar verme süreçlerinin hızlı olmasıdır. Kamu Denetçiliği Kurumu kendi çapında bu adalete erişmedeki üç unsuru temin eden bir kurumdur. Bize çok kolay başvuruluyor. Başvurularımızın %80’i elektronik ortamda geliyor. Kamu Denetçiliği Kurumu halkın şikayetini yada başvurusunu alırken herhangi bir ücret talep etmiyor. Yasamızda açık hüküm var ve bu kapsamda Kamu Denetçiliği Kurumuna bir müracaat yapıldığında en geç 6 ay içerisinde bunun sonuçlanması gerekiyor. Kurumumuza 2019 yılında 21 bin 525 başvuru yapılmıştır.  Türkiye’de son yıllarda olağanüstü imkanlar ve güzellikler sağlandı. Bizim Anayasamıza ve yasalarımıza baktığımızda hak ve özgürlükler açısından Avrupa’nın çoğu ülkelerinden daha iyi durumdayız ancak uygulamada sorunlarımız var. Buda ister istemez kamu hizmetlerinin kalitesine etki yapıyor. Eğer biz idarecilerimize hukukun üstünlüğünü yerleştirirsek, insanımızda da hak arama kültürünü yaygınlaştırırsak çok kısa süre içerisinde önemli mesafeler almış olacağız.” diyen Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç tüm katılımcılara teşekkür etti.
 
Konuşmaların ardından programa katılan muhtarlar ve sivil toplum kuruluşlarının temsilcilerine söz verilerek,  talep ve önerileri dinlendi.

Haber : Özlem ÇİMEN ESEN
             06.02.2020
 
 
 
 

 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Resmi Gazete
  • İlan Portalı
  • E-Başvuru
  • Muhtar Bilgi Sistemi
  • Muhtar Listesi
Körfez Mahallesi Ankara Karayolu Caddesi No:129 İzmit / KOCAELİ
0(262) 300 50 00 Kep Adresi: icisleribakanligi@hs01.kep.tr
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız